Coaching dla sprzedawców

Coaching dla sprzedawców jest kierowany do aktywnych handlowców (sprzedawców) i właścicieli małych firm, odpowiedzialnych za osobistą sprzedaż. Proces coachingowy ma pomóc klientowi (coachee) w zbudowaniu stabilnego i silnego procesu sprzedaży oraz wewnętrznej motywacji do codziennych zadań sprzedażowych. To przemiana zwykłych handlowców w mistrzów sprzedaży.

Efektywność procesu coachingowego sprzedawców wiąże się z następującymi kwestiami:

  • Przeformułowanie problemu na cel.
  • Skuteczność sprzedażowa, to nie przypadek, ale konsekwencja realizowanej strategii, którą pomogę Ci zbudować.
  • Nie ma uniwersalnej metody. Każdy człowiek jest inny i w czasie sesji coachingowej potrzebuje indywidualnego podejścia.
  • Skupienie się na myślach i uczuciach, przekonaniach i działaniach.
  • Dlatego też, w trakcie sesji coachingowej dla sprzedawców pomagam w rozwiązywaniu problemów lub realizacji celów sprzedażowych, a tworzone plany mają charakter indywidualny, przepełniony motywacją do realizacji.

Czy Twoja sprawa kwalifikuje się na coaching sprzedawców?

Klienci najczęściej przychodzą do mnie kierując się:

  • Pragnieniem poprawy umiejętności sprzedażowych (np. poszukiwania klientów, technik sprzedaży, obsługi klienta, negocjacji, budowy procesu sprzedażowego itp.) i marketingu (np. budowa mapy podróży klienta, tworzenie marki firmy, marki osobistej) zarządzania sobą w czasie. Ale również polepszenia relacji (prywatnych i zawodowych) oraz zrównoważenia trybu życia (balansu między pracą i życiem prywatnym). Coaching ułatwi Ci spojrzeć na swoją pracę z innej perspektywy.
  • Kłócisz się z pracownikami, dostawcami i odbiorcami, trudno Ci znaleźć nić porozumienia? Nie potrafisz stworzyć i wdrożyć planów sprzedażowych i marketingowych, nie wierzysz, że ich rozwój jest możliwy? Strach przed zmianą sposobu dotychczasowego procesu sprzedaży paraliżuje Twoje działania? Żyjesz z dnia na dzień i zastanawiasz się nad zmianą zawodu? W trakcie coachingu pomogę Ci znaleźć właściwą drogę.
  • Pragniesz skuteczniej sprzedawać i negocjować umowy z kontrahentami? Chcesz być mistrzem sprzedaży, ale nie wiesz jak się do tego zabrać? Masz marzenia rozwoju firmy, ale nie masz odwagi, aby je urzeczywistnić? Pragniesz aktywnie prowadzić działania networkingowe, ale nie wiesz, jak się do tego zabrać?

Nie da się wymienić wszystkich możliwych obszarów coachingu dla sprzedawców. W zdefiniowaniu Twoich potrzeb pomoże konsultacja ze mną. Zanim zdecydujesz się na coaching dla sprzedawców, dowiesz się, czy jest on najefektywniejszym narzędziem w Twojej sytuacji.

Co zwykle osiągają Klienci z dzięki coachingowi dla sprzedawców?

  • Poprawę efektywności sprzedażowej u nowych i bieżących klientów.
  • Rozwiązali problemy w kontaktach międzyludzkich (mniejsza ilość sytuacji konfliktowych).
  • Zwiększenie kompetencji w obszarze obsługi klienta.
  • Poprawienie umiejętności w pozyskiwaniu nowych klientów.
  • Rozwiązanie problemów w obszarze planowania i organizacji pracy.
  • Umiejętność skutecznej realizacji celów i wyboru efektywnych narzędzi, które wspierają proces sprzedaży i obsługi klienta (np. stworzenie wzorców maili).
  • Zaprojektowali „Mapę podróży klienta”.
  • Stworzyli markę osobistą (handlowca) i/lub firmy.
  • Zbudowali, w oczach klientów, faktyczny autorytet oparty o zasady, kompetencje i wartości.
  • Zwiększyli pewności siebie i motywację do pracy na stanowisku handlowca.
  • Poprawił się ich poziom zadowolenia z wykonywanej pracy.
  • Rozwiązywanie problemów poprzez poprawę analitycznego myślenia.

Jak wygląda coaching dla sprzedawców?

Coachingowo pracuję w metodologii CoachWise (bardzo skuteczna metoda coachingu, dobrze sprawdzająca się w coachingu dla sprzedawców) dodatkowo korzystam z innych metod rozwojowych (szkolenie, mentoring, trenieng, warsztat). Istnieje możliwość wsparcia procesu poprzez wykorzystanie narzędzia behawioralnego DISC Sales). Sposób pracy uzależniony jest od potrzeb danego klienta.

Spotykam się z klientem coachingowym (coachee) w zależności od potrzeb, ale nie częściej niż raz w tygodniu. Częstotliwość sesji uzależniona jest od intensywności pracy coachee (klienta coachingowego) oraz jego potrzeb. Sesja nie powinna przekroczyć 90 minut.

Coaching dla sprzedawców wymaga inwestycji czasowej. Moi klienci inwestują w coaching od 2 do 8 godzin miesięcznie (w sesje coachingowe) i drugie tyle na dodatkową pracę między spotkaniami (zadania do indywidualnej pracy). To niewiele w porównaniu z tym, ile zyskasz będąc bardziej skutecznym w swoim biznesie.

Forma realizacji coachingu dla sprzedawców?

Sesje są realizowane w formie spotkania 1 na 1. Może to być spotkanie osobiste (w domu klienta, gabinecie coachingowym), za pośrednictwem komunikatorów internetowych (np. Skype) lub telefonu.

Biogram coacha prowadzącego.

Nazywam się Maciej Kozubik i jestem absolwentem dwóch uczelni wyższych (Akademii Ekonomicznej im. Karola Adamieckiego – dzisiaj Uniwersytet Ekonomiczny w Katowicach i Wyższej Szkoły Bankowej w Poznaniu). Jestem absolwentem Akademii Coacha i Akademii Trenerów Biznesu, ukończyłem międzynarodowy kurs CoachWise Essentials Program™ i Team Coach (ICF Continuing Coach Education). Od 2009 roku działam jako Coach, a od 2011 r. jako Trener Biznesu. Pracowałem w korporacjach, od lat jestem przedsiębiorcą.

Co przemawia za tym, aby mnie wybrać jako swojego coacha?

Dobra znajomość problematyki biznesowej. Znajomość wyznań z jakimi spotykają się przyszli przedsiębiorcy. Rozumienie procesów związanych z zarządzaniem i przywództwem, marketingiem i sprzedażą oraz finansowaniem przyszłego biznesu. Umiejętności komunikacyjne umożliwiające skuteczną komunikację z przyszłym przedsiębiorcą. Wysokie umiejętności coachingowe. Znajomość procesów rozwoju i uczenia się dorosłych.

  • Uprawnienia konsultanta DISC D3
  • 4 dyplomy studiów wyższych
  • 2 ukończone uczelnie
  • 5 certyfikatów potwierdzających kompetencje coachingowe
  • 24 certyfikaty potwierdzające kompetencje trenerskie i biznesowe
  • Ponad 2.400 godzin doświadczenia coachingowego i trenerskiego
  • Ponad 8.000 przeszkolonych osób (na sali szkoleniowej i za pośrednictwem internetu)
  • Ponad 10.000 odbytych spotkań sprzedażowych

Ważne!

Jeżeli chcesz porozmawiać, poznać mnie, zadać pytania – zapraszam do kontaktu telefonicznego: 504 908 360. Spotykam się z osobami, które są pewne, że chcą ze mną współpracować, w związku z tym nie prowadzę bezpłatnych sesji coachingowych.