Prospecting (1 dzień, szkolenie zamknięte, na zamówienie)
Szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów” wzbogaci twoją wiedzę z zakresu skutecznego docierania do wartościowych klientów i umiejętnego prezentowania oferty. Nauczysz się argumentacji sprzedażowej w zależności od profilu klientów (osobowościowego, według typów działalności oraz poziomów decyzyjności), podejmowania decyzji o współpracy w zależności od różnych czynników biznesowych (oczekiwanego obrotu, marży, szybkości zamówień, warunków płatności itp.). Zrozumiesz dlaczego strona internetowa odgrywa, tak ważną rolę w procesie pozyskania klienta. Poznasz dobre praktyki związane ze stroną www, komunikacji mailowej, przez telefon i osobistej. Dowiesz się jak pisać maile aby były czytane, a nie lądowały w SPAM’mie. Poznasz skuteczne techniki pozyskiwania klientów oparte na sprawdzonych wzorcach psychologicznych i przesłankach ekonomicznych. Nauczysz się jak rozmawiać na spotkaniach biznesowych, aby ludzie chcieli robić z tobą interesy.
Na końcu przygotujesz Plan Działań Wdrożeniowych, dzięki któremu doświadczenia ze szkolenia zaczniesz wykorzystywać w pracy zawodowej. To może spowodować wzrost efektywności biznesowej twoich działań, z jednoczesnym spadkiem poziomu stresu.
W trakcie szkolenia uczestnicy wezmą udział w symulacjach i ćwiczeniach praktycznych, dzięki temu będą mieli szansę wypracować własny (w oparciu o sprawdzone modele), skuteczny styl podnoszenia efektywności poszukiwania i pozyskiwania klientów.
Co zyska firma i pracownik z udziału w szkoleniu „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
- Szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów” kładzie akcent na efektywność biznesową, ma przynieść wymierne korzyści, a nie być tylko spotkaniem towarzyskim.
- Szkolenie będzie realizować cele w odniesieniu do zmiany zachowań w pracy i rezultatów biznesowych.
- Opracowanie materiałów przed szkoleniowych pomagających uczestnikom przygotować się do zajęć.
- Umożliwienie uczestnikom określenia obszarów wykorzystania treści szkoleniowych i wynikających z tego korzyści dla organizacji (stworzenie własnego Planu Działań Wdrożeniowych treści szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów”).
- Możliwość połączenia szkolenia na sali i na stanowisku pracy (On Job Training).
- Kursanci nauczą się pisać maile, które klienci będą czytać i na nie odpowiadać.
- Nabędą wiedzę na temat skutecznego pozyskiwania klientów.
- Zwiększą skuteczność procesów handlowych (w szczególności prospectingu).
- Nastąpi wzrost wskaźników biznesowych dzięki większej efektywności każdego członka zespołu sprzedażowego (w związku wykorzystaniem nabytych kompetencji).
- Nastąpi wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (jako grupy profesjonalistów).
- Nastąpi zwiększenie motywacji zespołu sprzedażowego, w wyniku poznania skutecznych wzorców zachowań.
- Ulegną zmniejszeniu koszty pozyskania i utrzymanie klienta.
- Pojawi się możliwość przejęcia klienta związanego dotychczas z konkurencją.
- Pojawi się większa skuteczność sprzedażowa, poprzez optymalizację procesu pozyskiwania klientów – wymierne rezultaty finansowe (niższe koszty, wyższe wpływy, lepsze wykorzystanie zasobów, możliwa maksymalizacja przychodów).
- Przewidywalność procesu sprzedaży, jego mierzalność i wzrost elastyczności w kontaktach z klientami.
- Wzrost zaangażowania pracowników dzięki usystematyzowaniu działań oraz udziałowi w atrakcyjnym szkoleniu.
Dla kogo jest szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
Niniejsze szkolenie dedykowane jest przedsiębiorcom, osobom na stanowiskach handlowych i marketingowych, pracownikom obsługi klienta, menadżerom i dyrektorom sprzedaży (aby ujednolicić posiadaną wiedzę) oraz wszystkim zainteresowanym tematyką sprzedaży, negocjacji, obsługi klienta oraz prospectingu (pracownicy działów HR, studenci, przyszli przedsiębiorcy itp.).
Jakie cele realizuje szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
Głównym celem szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów” jest podwyższenie umiejętności efektywnego poszukiwania i pozyskiwania wartościowych klientów. Poprawa tej umiejętności ma bezpośredni wpływ na wzrost efektywności własnej uczestników szkolenia i biznesowej firmy, w której pracują.
Wzrost sprzedaży, jako wymierny efekt wdrażania nabytych umiejętności (wzrost wskaźników biznesowych). Szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów” zrealizuje cele poprzez rozwój i trening umiejętności (skuteczne wykorzystanie telefonu, maila, strony internetowej, profilowania klienta co ma na celu dotarcie z ofertą do właściwego klienta, a w konsekwencji wzrost sprzedaży i poprawę rentowności działań).
Zamiana zachowań zawodowych, na bardziej pożądane, czyli takie, które podnoszą efektywność biznesową uczestnika szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów”, dzięki Planowi Działań Wdrożeniowych.
Jakim metodami będzie prowadzone szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
Szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów” w przeważającej części jest prowadzone w sposób warsztatowy i interaktywny. Większość szkolenia to aktywna praca uczestników pozostała część, to miniprelekcje trenera prowadzącego. W trakcie szkolenia wykorzystywane są ćwiczenia, aby wytworzyć przestrzeń do nauki przez doświadczenie.
Możliwe do zastosowania w trakcie szkolenia elementy aktywizujące uczestników:
- miniwykłady i prezentacje,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- dyskusje,
- gry szkoleniowe,
- studium przypadku (case study),
- coaching minisesje,
- superwizje indywidualne i grupowe,
- praktyki.
Jaki program będzie realizowany podczas szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
- Poznanie obrazu rynku.
- Zrozumienie, dlaczego klienci nie kupują i co zrobić, aby to zmienić.
- Profilowanie klienta – osobowościowe.
- Typologię klientów, w zależności od rodzaju działalności.
- Poziomy decyzyjności, w hierarchii firmy i dobór argumentów sprzedażowych.
- Dobre praktyki w kontakcie telefonicznym, mailowym i osobistym.
- Strona www i jej znaczenie w procesie pozyskiwania klientów.
- Zadania indywidualne i grupowe związane z pozyskiwaniem klienta.
- Plan Działań Wdrożeniowych.
Co uczestnik szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów” będzie wiedział po nim?
- Jak korzystać z profilowania osobowościowego.
- Jakie argumenty sprzedażowe stosować w kontakcie z osobami na różnych stanowiskach.
- Z jakimi typami działalności warto współpracować, a jakich unikać.
- Jak zastosować podstawowe kryteria wyboru wartościowych klientów.
- Jakie są zasady skutecznego pozyskiwania klientów przez telefon, maila i w kontakcie osobistym.
- Dlaczego efektywna strona www pomaga pozyskiwać klientów.
Co uczestnik szkolenie „Prospecting – poszukiwanie klientów” będzie umiał po nim?
- Zastosować poznane profile klienta w sytuacjach prospectingowych.
- Wykorzystać poznane techniki poszukiwania i pozyskiwania klientów.
- Mówić i pisać o produkcie (usłudze) w sposób zachęcający do nawiązania współpracy.
- Prezentować produkt (usługę) w sposób odpowiadający stanowisku w hierarchii firmy klienta.
- Dobrać argumenty zależne od typu prowadzonej działalności.
Jak będzie wyglądać ewaluacja szkolenia „Prospecting – poszukiwanie klientów”?
Na końcu szkolenia każdy z uczestników zostanie zaproszony do ćwiczenia mającego przenieść doświadczenia ze szkolenia do pracy zawodowej – Plan Działań Wdrożeniowych. Istnieje możliwość pomocy we wprowadzeniu Planu Działań Wdrożeniowych przy zastosowaniu coachingu, mentoringu, asysty trenera na stanowisku pracy absolwenta szkolenia.
Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport po szkoleniowy.
Prowadzący zajęcia na zakończeniu każdego dnia szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów usługi. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
Ile kosztuje udział w szkoleniu „Prospecting – poszukiwanie klientów” i co obejmuje cena?
Koszt pełnego szkolenia dla całej grupy to 3.597 PLN (zw. z VAT) i obejmuje:
- Analizę potrzeb szkoleniowych i dostosowanie programu do specyfiki firmy.
- Możliwość uczestnictwa w 1-dniowym szkoleniu zamkniętym (sugerowana wielkość grupy – nie więcej niż 12 osób).
- Materiały merytoryczne.
- Imienny certyfikat.
Możliwość pomocy w adaptacji w firmie Planów Działań Wdrożeniowych stworzonych w ramach szkolenia „Prospectingu – poszukiwanie klientów”.