Akademia Menedżera - Poziom Praktyk (2 dni, szkolenie zamknięte, na zamówienie)
Im lepsza kadra kierownicza, tym większy potencjał ma firma. Dlatego też, warto inwestować w rozwój pracowników, a w szczególności w kadrę zarządzającą. Skuteczny menedżer wie jak być liderem zespołu, jak wyznaczać zadania i motywować do ich wykonania, ma autorytet u podwładnych i przełożonych, potrafi rozwiązywać problemy i dziękować za dobrze wykonaną pracę. Nikt nie rodzi się menedżerem, ale się nim staje. Aby skutecznie wykonywać swoje zadania potrzebny jest fundament wiedzy i umiejętności, które daje szkolenie „Akademia Menedżera – Poziom Praktyk”.

Co zyska firma i pracownik z udziału w szkoleniu “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk”?
- Optymalne wykorzystanie kompetencji pracowników, już zatrudnionych w firmie.
- Akcent jest kładziony na efektywność biznesową szkolenia, szkolenie ma przynieść wymierne korzyści, a nie być tylko spotkaniem towarzyskim.
- Szkolenie będzie realizować cele w odniesieniu do oczekiwanych zmian zachowań w pracy i rezultatów biznesowych.
- Materiały przed szkoleniowe pomagające uczestnikom przygotować się do samego szkolenia.
- Nastąpi wzrost wskaźników biznesowych, dzięki większej efektywności uczestnika szkolenia (w związku z wykorzystaniem nabytych kompetencji).
- Poprawa motywacji pracowników i wzrost zaangażowania, w wyniku poznania skutecznych wzorców zachowań.
- Nastąpi wzmocnienie dobrego wizerunku firmy na rynku (pracownicy jako grupa profesjonalistów).
- Zmniejszenie kosztów pozyskania menedżera poprzez podniesienie kwalifikacji pracowników firmy.
- Wzrost zaangażowania pracowników, dzięki usystematyzowaniu wiedzy i działań oraz udziałowi w atrakcyjnym szkoleniu.
- Wzrost kompetencji menedżerskich.
- Wzrost odpowiedzialności za powierzone zadania.
- Poprawa atmosfery i kultury organizacji.
- Świadomość swoich mocnych stron oraz obszarów do rozwoju.
- Na końcu szkolenia każdy z uczestników zostanie zaproszony do ćwiczenia mającego przenieść doświadczenia ze szkolenia do pracy zawodowej – Plan Działań Wdrożeniowych.
- Istnieje możliwość pomocy we wprowadzeniu Planu Działań Wdrożeniowych przy zastosowaniu coachingu, mentoringu, asysty trenera na stanowisku pracy absolwenta szkolenia.
Dla kogo jest szkolenie “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk”?
Niniejsze szkolenie dedykowane jest:
- Początkującym menedżerom.
- Osobom przygotowującym się do roli menedżera.
- Osoby zajmujące się wdrażaniem pracowników.
- Menedżerom, chcącym uporządkować posiadaną wiedzę.
- Pracownikom działu HR
- Właścicielom firm
Jakie cele realizuje to szkolenie “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk”?
- Głównym celem szkolenia „Akademia Menedżera – Poziom Praktyk” jest przygotowanie uczestnika do pełnienie roli efektywnego kierownika (menedżera, pracownika dozoru) w organizacji.
- Rozwój organizacji, jako wymierny efekt wdrażania nabytych umiejętności (wzrost wskaźników biznesowych). Szkolenie „Akademia Menedżera – Poziom Praktyk” zrealizuje cele poprzez rozwój i trening umiejętności budowania autorytetu, przydzielania i egzekwowania zadań, efektywnej komunikacji (z przełożonym i podwładnymi), budowania motywacji i zaangażowania pracowników, radzenia sobie z sytuacjami trudnymi, w tym z konfliktami.
- Rozwój każdej organizacji związany jest z podnoszeniem kwalifikacji osób w niej zatrudnionych, w szczególności kadry menedżerskiej. Dlatego prowadzący kładzie nacisk na praktyczną stronę zajęć.
- Zamiana zachowań na bardziej pożądane, czyli takie, które podnoszą efektywność biznesową uczestnika szkolenia „Akademia Menedżera – Poziom Praktyk”, dzięki realizacji Planu Działań Wdrożeniowych.
Jakim metodami będzie prowadzone to szkolenie “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk”?
Szkolenie w przeważającej części jest prowadzone w sposób warsztatowy i interaktywny. Większość szkolenia to aktywna praca uczestników pozostała część, to miniprelekcje trenera prowadzącego. W trakcie szkolenia wykorzystywane są gry i ćwiczenia, aby wytworzyć przestrzeń do nauki przez doświadczenie.
Możliwe do zastosowania w trakcie szkolenia elementy aktywizujące uczestników:
- miniwykłady i prezentacje,
- ćwiczenia indywidualne i grupowe,
- dyskusje,
- gry szkoleniowe,
- case study,
- coaching minisesje,
- superwizje indywidualne i grupowe.
Jaki program będzie realizowany podczas “Akademii Menedżera — Poziom Praktyk”?
- Wstęp do przywództwa.
- Budowanie autorytetu i zaufania.
- Wydawanie poleceń i delegowanie zadań.
- Skuteczna komunikacja z przełożonym i podwładnymi.
- Komunikacja międzypokoleniowa.
- Budowanie motywacji i zaangażowania pracowników.
- Radzenie sobie z sytuacjami trudnymi.
- Plan Działań Wdrożeniowych.
Co uczestnik “Akademii Menedżera — Poziom Praktyk” po szkoleniu będzie wiedział?
- Czym jest przywództwo.
- Jak stać się liderem.
- Jak budować autorytet i zaufanie wśród podwładnych i współpracowników.
- Jakie są najczęstsze błędy popełnianie w trakcie budowania autorytetu.
- Jakie grzechy można popełnić, budując zaufanie.
- Jak wydawać polecenia.
- Jak delegować zadania.
- Jak przygotowywać się do spotkań.
- Jak prowadzić spotkania.
- Jak udzielać pozytywnej (pochwały) i negatywnej (upomnienia) informacji zwrotnej.
- Zasady rozmowy z podwładnymi.
- Jak komunikować się z pokoleniem X, Y i Z.
- Jak komunikować się z przełożonym.
- Jak budować motywację pracowników.
- Jakie są mity dotyczące motywacji.
- Jak radzić sobie z konfliktami.
- Jak radzić sobie w sytuacjach trudnych (np. odmowa wykonania polecenia, wypadek w pracy, plotka, komunikowanie podwładnym decyzji, z którą się nie zgadza).
Co uczestnik “Akademii Menedżera — Poziom Praktyk” po szkoleniu będzie umiał?
- Budować postawę efektywnego lidera.
- Stosować narzędzie zarządzania relacjami i zadaniami w zespole i organizacji.
- Wykorzystywać poznane wzorce w codziennej pracy.
- Budować swoją wiarygodność.
- Stworzyć skuteczne exposé szefa/lidera.
- Radzić sobie z sytuacjami trudnymi, w tym z konfliktami i plotkami.
- Zastosować zasady skutecznej rozmowy z podwładnymi.
- Wydawać polecenia, tak aby zostały zrozumiane i wykonane.
- Delegować zadania.
- Prowadzić spotkania z pracownikami, które będą przynosić efekty, a nie będą stratą czasu.
- Sprawnie komunikować się z pracownikami i przełożonym.
- Efektywnie komunikować się z przedstawicielami różnych pokoleń (X, Y, Z).
- Dać pochwałę, czyli pozytywną informację zwrotną.
- Upomnieć, czyli dać negatywną informację zwrotną.
- Motywować i budować zaangażowanie pracowników.
- Wybrać strategię do łagodzenia konfliktów.
Jak będzie wyglądać ewaluacja szkolenia “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk”?
- Prowadzący zajęcia na zakończeniu każdego dnia szkolenia dokona krótkiego podsumowania – poprosi o sugestie dotyczące wszystkich aspektów warsztatu. Ewaluacja obejmować będzie obszary wiedzy, umiejętności i kompetencji społecznych.
- Po zakończeniu szkolenia uczestnicy i uczestniczki wypełnią kwestionariusz ankiety ewaluacyjnej, wyniki zostaną zebrane i poddane analizie, na ich podstawie zostanie opracowany raport po szkoleniowy.
- Na końcu szkolenia każdy z uczestników zostanie zaproszony do ćwiczenia mającego przenieść doświadczenia ze szkolenia do pracy zawodowej – Plan Działań Wdrożeniowych.
- Istnieje możliwość pomocy we wprowadzeniu Planu Działań Wdrożeniowych przy zastosowaniu coachingu, mentoringu, asysty trenera na stanowisku pracy absolwenta szkolenia.
Ile kosztuje udział w szkoleniu “Akademia Menedżera — Poziom Praktyk” i co obejmuje cena?
Koszt pełnego szkolenia dla całej grupy to 7.497 PLN (zw. z VAT) i obejmuje:
- Analizę potrzeb szkoleniowych i dostosowanie szkolenia do specyfiki firmy.
- Możliwość uczestnictwa w 2-dniowym szkoleniu zamkniętym (sugerowana wielkość grupy – 12 osób).
- Materiały merytoryczne.
- Imienny certyfikat.
Możliwość pomocy w implementacji w firmie Planów Działań Wdrożeniowych stworzonych w ramach “Akademii Menedżera — Poziom Praktyk”.