Skuteczna motywacja pracownika to lepsze wyniki w pracy.

Problemem wielu menedżerów jest niska motywacja podwładnych. Czy jest to problem? Tak. Dzisiaj mam dla ciebie sposób na szybkie motywowanie pracowników.

Chcę ci uświadomić, że zmotywowany pracownik to skuteczny pracownik. Zniechęcony nie będzie pracował wydajnie. Dotyczy to każdego szczebla organizacji. W równej mierze pracowników fizycznych i umysłowych.

Na początku chcę utrwalić w twojej świadomości, że motywacja istotnie wpływa na jakość pracy. Wiedza o tym, co motywuje do działania jest kluczem do efektywnej pracy. Samo zapracowywanie się nie ma sensu. To jak bieganie z pustą taczką po budowie i przekonywanie innych, że nie ma się czasu jej napełnić. „Janusz budownictwa” zapracowany, ale efektywność pracy zerowa.

W jaki sposób motywować pracowników? Skutecznie. Ale jak? Zacznij od poznania podstawowych typów motywacji.

Skuteczna motywacja pracownika to lepsze wyniki w pracy.

Dobry menadżer jest zawsze skutecznym obserwatorem. Niektórzy pracownicy działają najskuteczniej, jeżeli nad ich głowami zbierają się ciemne chmury. Te osoby działają lepiej w okresach gorszej koniunktury gospodarczej.

Inni bez wizji nagród, premii, pochwał nie ruszą się z miejsca. Oni będą pracować w pocie czoła wiedząc, że na końcu czeka ich urlop pod palmami.

Motywacja negatywna i pozytywna.

Grupa o motywacji OD (motywacja negatywna) działa, aby uniknąć sytuacji nieprzyjemnych. Motywacja DO (zwana pozytywną) związana jest z dążeniem do szczęścia, radości i zadowolenia.

Należy pamiętać, że z czasem każdy bodziec ma coraz to mniejsze znaczenie. Nie zależnie od tego czy jest pozytywny, czy też negatywny. W przypadku motywacji OD (negatywnej), zbyt silny nacisk lub zbyt częsty może spowodować ucieczkę wartościowego pracownika do konkurencji. W przypadku osób motywowanych DO (pozytywnie) pojawia się ryzyko totalnego rozleniwienia, ponieważ z czasem urlop pod palmami stanie się mało atrakcyjny.

Jak wykorzystać kierunki motywacji to realizacji ról zawodowych?

Osoby motywowane negatywnie doskonale odnajdują się w rolach związanych z rozwiązywaniem i przewidywaniem problemów. Dlatego, że rozwiązując problem doświadczają wewnętrznego uniesienia i stanu relaksu.

Osoby motywowane pozytywnie entuzjastycznie podchodzą do nowych pomysłów i zmian.

Już wiesz jak pokierować działaniami poszczególnych osób?
Nastawieni na działanie DO powinni zajmować się celami i marzeniami, druga grupa jest idealna do rozwiązywania problemów i unikania trudności.

Postępuj zgodnie z planem i odpowiednią kolejnością:

  • określanie celu (grupa motywowana pozytywnie)
  • określanie, co może przeszkadzać w dotarciu do celu (grupa motywowana negatywnie)

Mając tak ułożony zespół zwiększasz prawdopodobieństwo zrealizowania projektu.

Początkowo pracownicy będą się dziwić nowej strategii, ale z czasem sami się do niej przekonają. W taki sposób wydobędziesz na wierzch ukryte talenty swoich podwładnych. Pamiętaj zawsze o kolejności: najpierw motywacja pozytywna następnie negatywna. W innym przypadku nigdy nie ruszysz z miejsca.

Znalazłeś w publikacji: „Skuteczna motywacja pracownika to lepsze wyniki w pracy” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.