Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3
Zapraszam cię do zobaczenia kolejnego (już trzeciego) odcinak serii Luźno o biznesie. W tym odcinku poruszymy tematy związane z awansowaniem pracowników, na wyższe stanowiska. Pokażemy ryzyko wynikające z tego procesu. Opowiemy o niebezpieczeństwie, jakie niosą za sobą, konkursy na wyższe stanowiska. Wspomnimy o niebezpieczeństwie wynikający z brak tak zwanej “Bazy wiedzy”. Przypomnimy, jak należy posługiwać się CRM (customer relationship management ) czyli systemem informatycznym, wspomagającym procedury zarządzania kontaktami z klientami. Na koniec pokażę, dlaczego każda wizyta, u klienta, kosztuje 400 PLN. Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3, możesz obaczyć poniżej.
Gdy firma awansuje handlowca, na stanowisko kierownicze, może to prowadzić do sytuacji, w której traci dobrego sprzedawcę i zyskuje miernego managera. Którego po miesiącu zwalnia, za brak efektów. Rozwiązaniem jest jasna ścieżka kariery. Bo awans powinien być procesem, a nie odbywać się z dnia na dzień. Bez przygotowania i wypełnienia luki kompetencyjnej, którą warto niwelować, przed wyborem pracownika na wyższe stanowisko.
Jak tego dokonać?
Można pracownikowi powierzyć obowiązki tożsame z danym stanowiskiem, będzie przykładowo handlowcem pełniącym obowiązki kierownika sprzedaży, w trakcie jego nieobecności. Może zostać mentorem nowoprzyjętych pracowników, trenerem lub coachem wewnętrznym.
Co sądzisz o konkursie na stanowiska managerskie?
Lepszym rozwiązaniem jest program managerski – odpowiada Agnieszka Głód, w którym pracownik podnosi kompetencje, ale również realizuje dotychczasowe zadania. Program ma wyznaczone jasne zasady i kryteria. Warto zadbać również o alternatywne rozwiązania dla tych co nie osiągnęli określonego poziomu, a są wartościowymi pracownikami.
Znalazłeś w publikacji „Luźno o biznesie sezon 2 – odcinek 3” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.