Co ma wspólnego rozwój firmy i sprzedaż?
Co ma wspólnego rozwój firmy i sprzedaż? To pytanie, na które odpowiedź może być tylko jedna. Rozwój firmy jest bezpośrednio uzależniony od sprzedaży. Szybkość w jakim będzie rozwijać się twoja organizacja, zależy od twoich zdolności sprzedażowych lub osób, które sprzedają. Czym więcej sprzedaży, tym więcej zarobisz. Im mniej wymiany handlowej, tym bardziej ograniczony rozwój firmy. Jak wolisz? Nie musisz odpowiadać.
Czym lepsze będą twoje umiejętności sprzedażowe, tym łatwiej będziesz zarabiał i rozwijał biznes. Chcę uświadomić ci, że rekrutacja to też sprzedaż. Czym lepiej sprzedaż wizję firmy, tym lepszych ludzi zatrudnisz. Jeśli chcesz otaczać się ekspertami, to trzeba im tą wizję sprzedać, w innym wypadku przeciętniacy zahamują rozwój twojej firmy, a może nawet doprowadzą ją do upadku. Odradzam ci zatrudnianie osób o przeciętnych kompetencjach, chyba, że wiesz jak ich przeszkolić i stworzyć z nich zespół marzeń, gwiazd sprzedaży. Możesz do tego skorzystać z oferty firmy takiej jak Grupa Kozubik i Partnerzy, która z sukcesem wykorzystuje szkolenia i coaching, pomagając klientom podnosić efektywność biznesową. Prościej: pomagają sprzedawać więcej, łatwiej, na wyższej marży.
Sprzedajesz dla zysku.
Wymiana handlowa ma na celu zarabianie. Czyli już nie sama sprzedaż się liczy, ale sprzedaż z zyskiem. W innym wypadku każdy kolejny sprzedany przedmiot czy usługa pogarsza finanse w firmie, a to nie rysuje kolorowej wizji przyszłości.
Dlatego każdy kontrakt ma zarobić, czyli wpływ do kasy musi być większy niż koszty jego pozyskania. W innym wypadku, będzie coraz trudniej przeżyć kolejny miesiąc. Celem przedsięwzięcia jest długofalowy rozwój powiązany z lojalnością klientów i rosnącą cyklicznością sprzedaży. Tak budowany biznes zwiększa prawdopodobieństwo wieloletniego, powtarzalnego zarobku. Związane jest to bezpośrednio z budowaniem marki osobistej (firmy) i wiernością klienta, któremu sprzedaje się co jakiś czas (czyli cyklicznie).
Jednorazowa sprzedaż jest dość ryzykowna. Wyjątek może stanowić bardzo wysoka marża i monopolizacja rynku. W innym wypadku trudno prognozować przyszłą sprzedaż i powiązane z nią działania marketingowe. Nadmieniam, że należy to robić cyklicznie, nie rzadziej niż raz do roku. Musi to być powiązane ze strategią na kolejny rok, która musi być powiązana z misją firmy.
Trochę statystyki, która daje do myślenia
Statystyki pokazują, że łatwiej i taniej jest sprzedać dotychczasowemu klientowi, niż poszukiwać nowego. Opracowania podają, że koszt pozyskania nowego klienta jest od 5 do 8 razy wyższy niż koszt utrzymania obecnego konsumenta. Dlatego sprzedając od razu miej na uwadze długofalową relację, opartą na zaufaniu, bo lojalny klient to także źródło innych klientów i grubszy portfel. Pamiętaj o tym, że rekomendacje to istotna rzecz w biznesie. Dlatego zachęcam cię do zbierania referencji, na każdym kroku. Chcę ci uświadomić, że utrzymanie klienta ma bezpośredni związek z jakością jego obsługi. Statystyki o jakich słyszałem pokazują, że około 60% klientów rezygnuje ze dalszej współpracy, z powodu niezadowalającego poziomu obsługi klienta, a nie ceny, jak się wielu wydaje. Jeśli u ciebie obsługa klienta “kuleje” to nadszedł najwyższy czas to zmienić, bo w ciągu roku stracisz konkretne pieniądze. Policz ile to będzie? 100.000 PLN, 150.000 PLN, a może milion? Poprawa jakości obsługi klienta przekłada się na zaufanie i realne zyski. Dlatego działaj. Zapisz się na szkolenie z obsługi klienta, przeczytaj książkę na ten temat i działaj. Bo inaczej nic się nie zmieni.
Podsumowanie
Skuteczni przedsiębiorcy to efektywni sprzedawcy, którzy budują długotrwałe relacje oparte na zaufaniu, którego fundamentem jest obsługa klienta. Szybkość rozwoju biznesu zależy bezpośrednio od poziomu sprzedaży. Zaufanie jakim obdarzają cię klienci to kapitał bardzo cenny. Pamiętaj, że zadowolony klient przyprowadzi 3 kolejnych, niezadowolony zrazi 10. Policz, ile to będzie? Może te pieniądze przekonają cię do podjęcia tak ważnych decyzji dla twojego biznesu.
Znalazłeś w tekście: „Co ma wspólnego rozwój firmy i sprzedaż?” elementy inspirujące i nowatorskie, a może nie zgadzasz się z autorem? Powiedz nam o tym, napisz z czym się nie zgadzasz, uargumentuj to, wzbogać tekst o swoje uwagi. Nic tak nie buduje atmosfery portalu jak inteligentni czytelnicy, potrafiący zanalizować i wyartykułować swoje spostrzeżenia.